SpaceSave

Sad Pink Star Studio Presents:

spacesave

By: DisFunctional(Karrmel)

reklama1

SpaceSave jest/będzie grą stworzoną w RPG Maker’rze VX Ace. Najbliższym gatunkiem jest prawdopodobnie jRPG, ale znajdują się tu też elementy bardziej typowe dla zachodnich cRPG’ów. Gra jest tworzona w całości przeze mnie, jedynymi nie „moimi” rzeczami są muzyka, efekty dźwiękowe i najbardziej podstawowe mechaniki(gdyż były one dostarczone wraz z programem). SpaceSave(przynajmniej ta wersja) będzie od początku do końca grą całkowicie darmową – od momentu postawienia jej na serwer, będzie można ją ściągnąć i grać do woli.

reklama2b

W SpaceSave przyjmujemy rolę młodego chłopca(którego można do woli nazwać), który pewnego dnia, w drodze do szkoły, spotyka istotę dosłownie nie z tej ziemi(czyt. kosmitę). Chłopiec pomaga ukryć się nowemu towarzyszowi przed światem, wplątując się w tym w pewną intrygę i… jego życie zaczyna być coraz bardziej szalone… W grze, wraz z nim, przeżyjecie 5 dni podczas których chłopca spotkają różne przygody pełne walki, eksploracji i rozmów z różnymi ludźmi o barwnych charakterach i dziwnych zwyczajach.

Cechy gry(które prawdopodobnie się pojawią):

– Sporej wielkości miasto oraz jego okolice zachęcające gracza do ich zwiedzenia rozstawionymi przedmiotami, sekretami i zadaniami pobocznymi.

– Każdy dzień jest podzielony na segmenty: rano wykonuj zadania i zwiedzaj korytarze pobliskiej szkoły, po południu eksploruj miasto i odnajduj jego sekrety.

– Duża ilość zadań pobocznych – od krótkich zadań typu „przynieś-podaj-pozamiataj” do fabularnych mini-historii trwających nawet przez okres kilku dni w grze. Zadania te, poza dawaniem graczowi przedmiotów i doświadczenia, mogą też niekiedy wpływać na wydarzenia w fabularnej części gry – pozytywnie lub negatywnie.

– Fabuła pełna emocjonujących wydarzeń i „karrmelowego” poczucia humoru, zwłaszcza w kontaktach z postaciami niezależnymi.

– Duża ilość zawartości, która powinna dostarczyć wam godzin odkrywania i zabawy.

– System lochów(dungeon’ów) który sprawdzi nie tylko poziom doświadczenia twoich postaci, ale też twoją umiejętność rozwiązywania prostych oraz trochę trudniejszych zagadek i orientacji.

– Wymagający, lecz sprawiedliwy poziom trudności, który sprawdzi twoje umiejętności strategicznego myślenia i dysponowania zapasami. Powinien dostarczyć on graczowi odpowiedniego wyzwania, nie każąc go jednak na każdym kroku.

– SpaceSave nie będzie grą trzymającą gracza ciągle za rękę. Gracz szybko będzie musiał zacząć radzić sobie sam poprzez eksplorację i eksperymenty, a jego nauka poprzez narrację ograniczy się tylko do podstaw.

reklama3

Tu będzie FAQ, które wymyśliłem sam, ponieważ nikt nie zadał mi jeszcze pytań, bo dopiero ujawniłem tą grę publicznie:

P: Ile będzie kosztować SpaceSave?

O: Zero. Gratis. Grę będzie można ściągnąć za darmo po premierze i cieszyć się nią do woli.

P: Czy gra będzie wymagać posiadania RPG Maker’a VX Ace bądź zainstalowania RTP(materiałów z programu)?

O: Jako, że grafika jest robiona przeze mnie, grę będzie się dało uruchomić i zagrać bez posiadania RPG Maker’a VX Ace. Mimo to, po jej ściągnięciu, zalecałbym zainstalowanie RTP(można to zrobić za darmo TU), aby zminimalizować ryzyko błędów bądź brakujących elementów.

P: Czy gra pojawi się na Steam’ie?

O: Jeżeli już ją skończę i zainteresowanie będzie na odpowiednio wysokim poziomie, to jest to niewykluczone. Po ewentualnym dostaniu się jej poprzez Greenlight’a na Steam’a, będzie ona wciąż grą darmową. Dlatego też będę chciał po premierze wymierzyć zainteresowanie, by nie wyrzucić 100 dolarów w błoto.

P: Gdzie będzie można ją ściągnąć?

O: Jeszcze się zastanawiam na jaki dać ją hosting. Najprawdopodobniej wrzucę skończoną grę na stronę rpgmaker.net oraz do warsztatu Steam’a w sekcji RPG Maker’a VX Ace(w tym przypadku, jednakże, posiadanie programu będzie wymagane). A potem pomyślę co dalej…

P: Czy przed premierą będzie możliwość zagrania w demo?

O: Niestety, nie. Planowałem możliwość udostępnienia całego Dnia 1, ale po długim rozmyślaniu postanowiłem, że nie byłby to dobry pomysł. Po prostu, według mnie, ta gra powinna być grana jako całość. Dodatkowo, musiałbym pozmieniać trochę istniejącą fabułę, by nie zepsuć wam niespodzianki. Mam jednak nadzieję, że jest to dobra decyzja i sprawi, że gra jako całość będzie odpowiednio dopieszczona.

P: Czy będą jakieś beta-testy?

O: Na ten moment – nie – ale możliwym jest, że pojawią się pod sam koniec produkcji. Jeżeli będę potrzebować beta-testerów – na pewno dam wam na tym blogu znać.

P: W jakim języku będzie dostępna gra?

O: Gra po premierze będzie dostępna tylko w języku angielskim. Ewentualna, polska wersja pojawi się później, w nieokreślonym czasie.

reklama4

TBA, ale w 2017. Chyba…

Materiały(mogą już być nieaktualne co do obecnej wersji w grze):

Materiał 1

Materiał 2

Materiał 3 (wstydliwe powtórzenie już poprawione w grze)

Materiał 4

Materiał 5

————– Wszystkie powyższe materiały są już nieaktualne