Wrażenia z Half-Life Alpha


Pamiętacie jak w poprzednim wpisie mówiłem o tym, że jeden z użytkownik reddita odnalazł płytę z wersją Alpha naszej ulubionej gry, na której trzecią następną część niecierpliwie oczekujemy? Udostępnił on plik .iso z zawartością wspomnianej płyty. Można ją ściągnąć TUTAJ za pośrednictwem Moddb.com . Teraz czuję się na siłach do opisania moich wrażeń z gry, a także z grzebania w plikach.

enginegl 2013-01-13 13-40-54-62

Na początek powiem, że należy pamiętać to, że produkt, który ściągamy jest ALPHĄ , czyli nie oczekujcie jakiś cudów. Wersja w którą gramy jest tylko troszeczkę bardziej zaawansowana od moda do Quake’a (pierwszej części), a to powinno dość dużo znaczyć.  Początkujący mogą mieć też kłopoty z uruchomieniem, ale bez obaw. Oto karrmelowy poradnik. Jedyne co musisz zrobić to wrzucić sobie folder z grą z wirtualnego napędu na dysk, a potem w folderzze „Half-Life” usunąć plik opengl32.dll, otworzyć enginegl i możemy cieszyć się grą. A raczej czymś co  się tym później stało 🙂 . Ale to jeszcze nie koniec- w menu głównym musimy wpisać nazwę naszej mapy. Wpisujemy więc map <nazwamapy> (mapę możemy znaleźć w folderze „maps” i stamtąd spisać nazwę) i ruszamy! O ile tylko nie odstraszy was kierowanie postacią za pomocą strzałek i inne archaiczne ustawienia klawiszy(na szczęście można je zmienić w menu pojawiającym się po naciśnięciu Escape).

W alphie mamy dostęp do kilku dem technologicznych(swoją drogą- mało się od siebie różniących), a także wczesnej wersji początku gry.

Jedno z tych dem możecie zobaczyć na poniższym filmiku:

… natomiast my opowiemy sobie o grze „właściwej” w której Gordon… Czekaj… Gordon? Jaki Gordon?! To jest wczesna wersja i naszego fizyka teoretycznego w okularach tutaj nie uświadczymy. Gramy za to jego poprzednikiem zwącym się Ivan the Space Biker. Żądnych wiedzy o tej postaci odsyłam do stosownego artykułu na Borealisie . Od siebie powiem tylko, że zamienienie Ivana z Gordonem było trafionym pomysłem, ponieważ wielu bohaterów gier w tamtych czasach to byli wprawni „zabijacy” lub komandosi. Natomiast „zwykły” doktor, który musi przetrwać w tej nowej dla niego sytuacji stanowił dość znaczny powieść świeżości w strzelankach. Ale tego już pewnie się dawno domyśliliście 😛 . Dobra, wróćmy do tematu.

Zobaczenie wczesnej wersji początku jest jednak dość utrudnione, gdyż gra jest bardziej przeznaczona do testów grafiki i skryptów niż grania. Od początku mamy dwie bronie(stary dobry Glock i MP5, ponoć jest też łom, ale go nie znalazłem) z nieograniczoną ilością amunicji. Sztuczna inteligencja jest bardzo ograniczona. O ile jeszcze Headcraby działają dobrze, to np. Bullsquidy nie potrafią pluć kwasem. Ludzie także nie grzeszą inteligencją- albo stoją jak kołki i nie raczą w nas strzelić, albo po prostu stoją w miejscu ładując w nas porcje ołowiu. Żeby jednak nie było aż tak źle, to na pocieszenie Houndeye’ie działają dokładnie tak samo jak w normalnej wersji HL. A nawet skuteczniej, bo tak jak Headcraby, zabijają nas od razu…

enginegl 2013-01-13 13-39-23-03

Oprawa audio-wizualna także przeszła sporą zmianę w okresie produkcyjnym HL’a . Zapewne udało wam się znaleźć w odmętach internetu stare modele naukowców i ochroniarzy z Black Mesa. Cóż, tutaj możecie te modele zobaczyć w pełnej okazałości. Są one całkiem… ekhm… ciekawe. Z jednej strony Valve chciało pokazać ich strach, a z drugiej to, że dużo przeżyli i walczą o przetrwanie. Cóż, o ile ich ubrania mają całkiem dużo szczegółów(np. krew na butach ochroniarza) to ich twarze są takie… dziwne. Wykrzywione i groteskowe, ale o wiele za bardzo, przez co wyglądają… no cóż- śmiesznie 😀 . A zresztą zobaczcie sami:

enginegl 2013-01-13 13-37-05-76

A teraz wrażenia z grzebania w folderze. W środku znajdziemy materiały i kompilatory, dzięki czemu, po odrobinie samozaparcia, będziemy mogli z powodzeniem… zrobić do Alphy własną mapę. W katalogu z grą znajduje się Wordcraft- wystarczy tylko skonfigurować.

Poza tym udało mi się także znaleźć ciekawostki dotyczące jakich broni będziemy używać. Oto ich ikony, które miały być użyte do HUD’a .

WEAPON4 WEAPON3 WEAPON2 WEAPON1 WEAPON0

Mamy i materiał do dziwienia się( siekera?! pięści?![noża się nie czepiam bo występował w serii]) i do rozkminiania np. gdzie jest łom(co ciekawe- w folderze z modelami znajduje się plik nazwany jako „crowbar”). Cóż jest to tylko pięć z siedmiu ikon broni, które znalazłem w katalogu .gcf . Co z tymi dwoma pozostałymi? Tam zamiast ikon broni są tylko cyfry, tak więc ciekawe jakie bronie moglibyśmy mieć(może wyrzutnia headcrabów?). Jeśli macie jakiś pomysł- piszcie w komentarzach.

No i to wszystko co myślę o Alphie. Słowo na koniec? Cóż, dobrze, że Gabe w dobrym momencie ocknął się i kazał chłopakom zrobić HL’a od nowa. Wyobraźcie sobie co by było, gdyby to co gramy nie nazywało się Alpha, tylko Beta, a pełna wersja gry byłaby właśnie taka(oczywiście z poprawionymi rzeczami, interfejsem[którego nie ma w Alphie] itd.]. Czy wtedy Half-Life zdobyłby sławę? Czy czekalibyśmy dziś na trzecią następną część tej serii?

A jak wam się podobała przygoda z Alphą 🙂 ?

Informacje o mrkarrmel

Chłopiec z prowincji.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Half-life i Portal, Wpisy i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Wrażenia z Half-Life Alpha

  1. mrkarrmel pisze:

    Do Daltesty, jakby co.

    Skoro brakuje ci argumentów, to dlaczego, zamiast jak na mądrego człowieka przystało, nie ucinasz dyskusji, a dajesz jakieś w ogóle nie związane z wpisem pierdoły, które mam gdzieś?

    Twoje posty w tym temacie kasuję. Zapraszam ponownie, kiedy nauczysz się dyskutować. Potrollować wolno- owszem. Ale w trollowaniu warto mieć czasem umiar…

    • daltesta pisze:

      Haha, wiedziałem, że się zdenerwujesz 😉

      A co do Half Life Alpha to są tam jakieś ciekawe poziomy, które mogłby być w wersji finalnej a których w końcu nie dali.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s